Saturday, March 26, 2011

Muslimahkah aku??


Sedar xsedar da hmpir 20 tahun ak hidup di muka bumi nie.
Ckupkah amal hdupku untuk bekalan akhirat??
Taatkah aku sebagai hamba??
Taatkah aku sebagai anak kepada ibubapaku??
Takutnya aku pada sakaratul maut!
Masya-Allah

Even dah lama diri ni nak berhijrah kepada yg lbih baik
Tapi xubah-ubah jugak~
Dulu aku muslimah berhijab labuh
Dulu aku amat berhati-hati dlm berkawan
Dulu..
Sekarang??


Kadang2 air mata jatuh ke bumi
tatkala memikirkan dosa aku
Dosa aku terhadap abah aku
Dosa aku sebagai seorang anak
Aku gagal jadi ank solehah
Takutnya aku xdpat keberkatan dr abah
Takutnya aku xdpt keampunan dr abah
Takutnya aku Tuhan je yg tau.

Actually dalam minggu nie aku jadi xsng duduk
Ada je bnde xkene,,ad je xsdap aty
Trase NAK SANGAT balik..!!
Even ad job kene wat yg melibatkan kolej..derr~~
Tapi mybe kalo balik,dpt la jwpannya mybe??
Rindu sgt dgn famili!
Kdg2 trase cam final gather plak.
Aku ni pikir terlalu jauh ke??
Masya-Allah hope xda pape berlaku.



“Katakanlah: Jika sesungguhnya kamu itu mencintai Allah maka ikutlah aku, nescaya kamu juga akan dikasihi oleh Allah, dan akan diampun-Nya kesalahanmu. Dan Allah itu Tuhan yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang” (Aal Imraan 3: 31)

Subhanallah
Tak senang duduk kalu pikirkan dosa2 kita
Bila-bila masa je nyawa boleh di cabut
xkisah tua,muda,sekarang pun boleh
Muhasabah diri aku sendiri,,urm..
Hope aku dapat ubah diri ak untuk jadi lebih better!






No comments:

Post a Comment